همشهری آنلاین: آیت هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این که توافق برجام بیشتر به نفع ایران است تا ۱+۵، گفت: روح برجام این است که اعتماد بین‌المللی به وجود آمد که ایران درصدد آزار جامعه بین‌المللی نیست.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله‌هاشمی، ر‌ئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گویی در پاسخ به این پرسش که یک کلید واژه به اسم روح برجام در فضای پسابرجام مطرح شده است، تعریف شما به همین نسبت از مسأله روح برجام چیست؟ یعنی اگر روح برجام فراتر از خود برجام و مفادش پول گرفتن و اینهاست، ایران و 1+5 اصلاً در رابطه با روح برجام چه کارهایی باید بکنند و چه کارهایی نباید بکنند، پاسخ داد: روح برجام این است که اعتماد بین‌المللی به وجود آمد که ایران درصدد آزار جامعه بین‌المللی نیست و این تبلیغاتی که شده، دروغ است و اگر غیر از این بود، حاضر نمی‌شد وضع فعلی کارهای هسته‌ای خودش را به این صورت کند.

وی ادامه داد: البته این کاری که کردیم، بیشتر به نفع ماست تا آنها. چون ما درحال حاضر به چیزهایی دست می‌یابیم که در آن شرایط نمی‌توانستیم. ما در خیلی جاها می‌توانیم وارد شویم. ما می‌توانیم اورانیوم تولید کنیم و بفروشیم. مواد اولیه نداریم، می‌توانیم وارد و تولید کنیم و با سود زیاد بفروشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: می‌توانیم آب سنگین را تولید و بفروشیم. می‌توانیم تحقیقات خود را تا آنجایی که لازم است، پیش ببریم و اگر خواستیم جهشی در هسته‌ای ایجاد کنیم، می‌توانیم هر مقدار نیرو بخواهیم، تربیت کنیم و می‌توانیم در دانشگاه‌های دنیا، فرزندان خود را به رشته‌هایی که برای ما تحریم کرده بودند، بفرستیم. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: برای ما خیلی چیزها باز شد. ما سودمان را می‌بریم، اما اگر بعضی از این تنگ نظری ها و بداخلاقی ها نبود، خیلی بیشتر از اینها می توانستیم.
وی در پاسخ به این پرسش که شما به «چه باید نکرد»های ، اشاره ای نمی کنید؟ اینکه ما و طرف مقابل چه کارهایی را نباید بکنند؟، گفت: با این هیاهوی که در کشور می کنند و یک جنگ روانی بی‌خودی راه انداختند، ما برای جذب سرمایه و فناوری مشکل پیدا می‌کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چون طرف‌های ما نمی‌دانند و با معیارهای خودشان عمل می‌کنند. ما باید طبق قانون اساسی عمل کنیم و هر کسی اکثریت را در یک انتخابات سالم آورد، بگذاریم کارش را انجام بدهد و حمایت کنیم و به خاطر منافع ملی کشور، باید همین کار را بکنیم. همین مقدار حل می‌کند و بیش از این چیزی لازم نیست.

کد خبر 348271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha